Το Διεθνές Αεροδρόμιο της Αθήνας «Ελευθέριος Βενιζέλος» εξυπηρετεί την Αττική. Ξεκίνησε τη λειτουργία του στις 29 Μαρτίου του 2001 και αντικατέστησε το Διεθνές Αεροδρόμιο του Ελληνικού, που εξυπηρετούσε για 6 δεκαετίες την Αθήνα.
Ονομάστηκε προς τιμήν του πολιτικού Ελευθέριου Βενιζέλου, ο οποίος ως πρωθυπουργός της Ελλάδος ίδρυσε Υπουργείο Αεροπορίας και κατέβαλε συστηματικές προσπάθειες για να οργανώσει την Πολιτική Αεροπορία.
Τα πρώτα σχέδια μεταφοράς του αεροδρομίου από το Ελληνικό σε κάποια άλλη τοποθεσία άρχισαν ήδη επί Δικτατορίας, όταν η Αθήνα άρχισε να επεκτείνεται, με αποτέλεσμα το παλιό αεροδρόμιο να περικυκλωθεί εντελώς. Η ιδέα διατηρήθηκε και μετά τη Μεταπολίτευση και μάλιστα το 1976 παρουσιάσθηκε μελέτη στην Ελληνική Κυβέρνηση που υποδείκνυε ως ιδανική θέση για ένα νέο αεροδρόμιο τα Σπάτα. Στα τέλη της δεκαετίας του 1970 οι μελέτες ολοκληρώθηκαν και άρχισαν οι πρώτες προκαταρκτικές εργασίες, αλλά το 1979, λόγω της τότε παγκόσμιας πετρελαϊκής κρίσης προσωρινά αναβλήθηκε και το Δεκέμβριο του 1981 ακυρώθηκε οριστικά.
Αυτό συνέβη διότι η τότε κυβέρνηση, από την πρώτη στιγμή που ανέβηκε στην εξουσία (Οκτώβριος 1981) εφάρμοσε τη λύση «τέλος η Αθήνα, από δω και πέρα μόνο η επαρχία» και ακύρωσε όλα τα προγραμματισθέντα μεγάλα έργα (Μετρό Αθήνας, Νέο Αεροδρόμιο, νέοι αυτοκινητόδρομοι, ανισόπεδοι κόμβοι κλπ.) με τον ισχυρισμό ότι έτσι θα πετύχαινε να ξαναγυρίσει ο κόσμος στις επαρχίες (αναστροφή αστυφιλίας).
Στις αρχές της δεκαετίας του 1990 ήταν πλέον προφανές ότι το Ελληνικό δε θα μπορούσε να εξυπηρετήσει τις αυξημένες επιβατικές ανάγκες του μέλλοντος - εκτός αν επεκτεινόταν. Καθώς αυτό ήταν πλέον αδύνατο, και με τις φωνές διαμαρτυρίας για ηχορύπανση και υψηλή επικινδυνότητα να πληθαίνουν, η Ελληνική Κυβέρνηση πήρε την απόφαση της μεταφοράς του αεροδρομίου σε περιοχή έξω από την πόλη. Η τοποθεσία παρέμεινε η ίδια και στις 31 Ιουλίου 1995, μετά από διεθνή διαγωνισμό, επελέγη η γερμανική εταιρία Hochtief (Χόχτιφ) (39,97%) για την κατασκευή του και την μετέπειτα συνιδιοκτησία του με το ελληνικό Δημόσιο(55%).
Σύμφωνα με τα πρότυπα της ΙΑΤΑ ο κωδικός του είναι ΑΤΗ (ίδιος με αυτόν του Ελληνικού) και σύμφωνα με αυτά του ICAO είναι LGAV. Η πρόσβαση στο αεροδρόμιο γίνεται οδικώς μέσω της Αττικής Οδού και σιδηροδρομικώς (προαστιακός σιδηρόδρομος, γραμμή 3 του Μετρό Αθήνας). Επίσης υπάρχουν γραμμές express του Ο.Α.Σ.Α. από διάφορα σημεία της πόλης για το αεροδρόμιο και ταξί.
Το αεροδρόμιο ήταν ο ενδιάμεσος προορισμός για την πτήση Helios 522, η οποία συνετρίβη στο όρος Γραμματικό, βόρεια του αεροδρομίου, στις 14 Αυγούστου 2005, και παραμένει το μόνο σοβαρό ατύχημα που έχει σχέση με αυτό το αεροδρόμιο έως το 2010 (πλην όμως εντελώς άσχετο με τα μέτρα ασφαλείας του Αεροδρομίου).
To αεροδρόμιο απέσπασε το 2008 τη διάκριση του «Χρυσού Μαξιλαριού» από την εφημερίδα «The Age» της Μελβούρνης και την ίδια χρονιά τιμήθηκε με περιβαλλοντικό βραβείοαπό την Ευρωπαϊκή Επιτροπή με το βραβείο «Πράσινου Κτιρίου», καθώς πέτυχε να μειώσει την κατανάλωση ενέργειας παρά την αύξηση της επιβατικής κίνησης.
Η επιβατική κίνηση του αεροδρομίου της Αθήνας έφτασε το 2008 τα 16,47 εκατομμύρια επιβάτες, παρουσιάζοντας μια ανεπαίσθητη και οριακή μείωση κατά 0,4%.
Το αεροδρόμιο έχει έναν κύριο τερματικό σταθμό (MTB - Main Terminal Building) και έναν δορυφορικό, αλλά δύο ασφαλτοστρωμένους διαδρόμους απο-προσγειώσεων, τον 03R/21L με διαστάσεις 4.000 μ. μήκος και 45 μ. πλάτος και τον 03L/21R με μήκος 3.800 μ. και πλάτος όμοιο με τον 03R/21L . Και οι δύο διάδρομοι διαθέτουν σύστημα ILS. Εκτός των ILS υπάρχει πληθώρα συστημάτων για τη διεκπεραίωση των εργασιών του αεροδρομίου. Τα συστήματα αυτά είναι τα εξής:
α) PALLAS (επεξεργασία δεδομένων σχεδίων πτήσης και ραντάρ),
β) ASMGCS (Ραντάρ Επιφάνειας),
γ) STOP BARS,
δ) IDS (Information Display System),
ε) AFTN-MESSIR,
στ) VCS (Voice Communication System),
ζ) ATIS: (Automatic Terminal Information System),
η) CCTV (Κλειστό σύστημα με 17 κάμερες ελέγχου απομακρυσμένων περιοχών),
θ) SFSP